top 10 body positive piosenek

Bez tytułu

 

Nie będę ukrywać, że nie przepadam za większością typowych rodzajów aktywności fizycznej. Pamiętacie tekst o spinningu? Tak wygląda to u mnie praktycznie za każdym razem. Zostają mi spacery, rower i jednoosobowe sesje taneczne. A że nie można pląsać bez odpowiedniego podkładu, zrobiłam dziś subiektywną listę 10 ulubionych body positive piosenek, które w większości idealne są do wyginania się w samych gaciach przed lustrem. Oto one:

 

  1. Hailee Steinfeld – Love Myself 

    Dopiero pierwsza piosenka, a ja już trochę oszukuję, bo nie jest ona typowo body positive, to bardziej coś, co można zaśpiewać chłopakowi tuż po rozstaniu. Tak, czy inaczej, nie mogłam jej nie uwzględnić, gdyż niezliczona jest ilość godzin, które spędziłam trzęsąc tyłeczkiem w jej rytm. Poza tym, chyba każda okazja jest dobra, żeby pokrzyczeć sobie I LOVE MYSELF, prawda?

    „Gonna love myself, no, I don’t need anybody else!”

  2. Stine Bramsen – Woman 

    Kiedy dowiedziałam się, że laska, która wykonuję tę piosenkę ma jakieś 50 lat, za nic nie mogłam uwierzyć. Chciałabym mieć teraz tyle energii,  you rock girl!

    „Nobody needs a cover girl, nobody needs a cover girl, love what you are and turn them on, woman!”

  3. No Frills Twins – Dying To Be Thin 

    Jestem niemalże pewna, że te bliźniaczki albo się kocha, albo nienawidzi. Ja szczerze mówiąc nie jestem pewna, do której grupy należę, mimo to ta piosenka jest naprawdę niezła i strasznie mnie wzrusza (a to nie jest wcale łatwe!).

    „Dying to be thin, dieting to fit in, dying to feel alive, dying from the inside out.”

  4. India.Arie – Video

    Kolejna niesamowita dziewczyna, moja miłość od pierwszego wejrzenia. Do tego cudowny, przesłodki i kiczowaty teledysk. Posłuchajcie (koooniecznie z teledyskiem), a wasze życie momentalnie stanie się lepsze. A, no i zapomniałabym dodać, idealnie się do tego tańczy!

    „I’m not the average girl from your video and I ain’t built like a supermodel, but I learned to love myself unconditionally, because I am a queen.”

  5. Beyoncé – ***Flawless

    Tutaj chyba nie muszę nic dodawać. Queen B najlepsza jak zwykle, a do tego jeszcze ta wstawka z przemówienia Chimamandy Ngozi Adichie (tutaj link, jeżeli jeszcze nie widziałyście)

    „Momma taught me good home training, my Daddy taught me how to love my haters, my sister told me I should speak my mind, my man made me feel so God damn fine, I’m flawless!”

  6. Caitlin Crosby – Imperfect is the New Perfect 

    Moje okrycie sprzed dosłownie kilku minut. Trochę rock’n’rollowy kilmat i świeetny tekst, przez który właśnie się poryczałam (chyba jednak łatwo mnie wzruszyć).
    + jeden z moich ulubionych piosenkowych cytatów

    „So save the plastic for the toys, come out your shell just make a noise!”

  7. Alessia Cara – Scars To Your Beautiful

    Alessia to moja girl crush odkąd usłyszałam jej piosenkę Here. Z kolei ta piosenka pomogła mi wygrzebać się z kilku dołków i mam nadzieję, że nigdy nie straci swojej uzdrawiającej mocy.

    „But there’s a hope that’s waiting for you in the dark, you should know you’re beautiful just the way you are and you don’t have to change a thing, the world could change it’s heart. No scars to your beautiful, we’re stars and we’re beautiful!”

  8. Destiny’s Child – Bootylicious

    Czy muszę dodawać cokolwiek?
    Tak w ogóle dopiero teraz doceniłam tekst tej piosenki, bo jako dziecko ni w ząb go nie rozumiałam i dorabiałam własne słowa. Refren to jakiś majstersztyk!

    „I don’t think you ready for this jelly, I don’t think you ready for this jelly, I don’t think you ready for this  cause my body too bootylicious for ya babe!”

    kochamkochamkochamkochamkochamkocham!

  9. MIKA – Big Girl (You Are Beautiful) 

    Rodzynek w moim zestawieniu. Powiem tyle: potrzebuję faceta, który będzie mi tak śpiewał!

    „Big girls you are beautiful!”

  10. Nicki Minaj – Anaconda 

    Okej, nie jest to jakiś najbardziej ambitny wybór świata, ale powiem tak: kto nigdy do tego nie twerkował (albo przynajmniej próbował), nich pierwszy rzuci kamień.
    Pozwolicie, że nie będę tutaj nic cytować?

 

A teraz odstawcie wszystkie meble pod ścianę i zróbcie sobie jednoosobową imprezę! Im więcej trzęsienia tyłeczkiem, tym lepiej!

 

Buziaki xxx

PS. Tak jakoś wyszło, że nie załapała się tutaj żadna polska piosenka. Jeżeli znacie jakieś body posi piosenki w naszym ojczystym języku, to koniecznie mi podeślijcie, chętnie posłucham!
PS2. Przepraszam, że trochę porozsuwały się niektóre fragmenty tekstu, ale coś wordpress nie chce ładnie współpracować:(

